SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Avesta BK
Hockey på riktigt

Kioskrutiner 2025/2026

Allmän info för kiosktjänst 2025/2026

Mer information och rutiner finns i kiosken.

 

·        Kiosken ska öppnas 2 tim innan A-lagsmatch och minst 1 tim före matchstart vid ungdoms- och juniormatch.

·       Kiosknyckeln ligger i ett skåp med kodlås i korridoren vid omklädningsrummen. Kod till skåpet fås av kioskrepresentant alternativt ligger på kioskschemat.

·       Vid A-lagsmatcherna bemannas kiosken med minst 3 personer då en av de ska ta hand om entrén. Entrén ska bemannas från kl 18.

·       Entrékassan ligger i kassaskåpet i kiosken och även nyckel för att låsa upp entrédörren. Glöm ej att låsa entrédörren efteråt. Ordinarie dörr öppnas automatiskt ca en halvtimme efter matchstart och låses en halvtimme efter matchens slut. När dörren låses upp kan man lämna entrén.

 

Vid öppning.

·        Börja med att starta upp kaffebryggaren.

·        Öppna alla luckor, jalusi, dörrar och ställ ner stolarna.

·        Sätt på vatten till korven. Använd vattenkokaren, så värmer du vattnet fortare. Häll sedan över vattnet i korvvärmaren, ha i några lagerblad och pepparkorn i vattnet. Använd avdelaren för gamla och nya korvar. Se till att korvvattnet ALDRIG kokar, för då spricker korven. Anpassa mängden korv, koka hellre i fler omgångar.

·        Ta fram färdiga toast och fikabröd som förvaras i frysen. Ska finnas minst 3 ”rör” toast, annars får man bre i ordning.

·        Gör i ordning fika till lagen, domare och seket, se separat rutin.

·        Sätt på toastjärnet.

·        Ställ fram mjölk, ketchup, senap, termos och fikabröd på bordet i caféterian.

·        När något tar slut/nästan slut, skriv på en lista i kiosken. Om något är brådskande, handla på Hemköp, visa leg så faktureras det.

 

Vid stängning (om det inte är match efteråt).

·        Töm alla soppåsar i kiosken och caféterian och släng i stora blå containern bredvid kioskens veranda.

·        Städa toaletterna.

·        Torka borden, och sopa och våttorka golven.

·        Hämta in termosar efter matchens slut.

·        Diska ur alla kastruller och termosar, torka och ställ in i skåpen.

·        Lås, släck och stäng allt, kom ihåg att larma ytterdörren.

·        Lägg tillbaka nyckeln.

 

Separata rutiner för öppning och stängning finns i kiosken.

 

OBS! På A-lagsmatcherna är bemannande lags OVR, musik och klocka ansvariga för att tömma sopor i hall och toaletterna i hallen samt plocka skräp på läktaren!

 

Vill man köpa sig fri (400kr/match) kontaktar man någon av personerna nedan:

 

Stella Stoltz 072-427 40 86

Nileo Gabrielsson 070-538 40 77

Freja Hemdahl 079-341 50 10

 

Kioskansvariga är Louise Gabrielsson och Zeynap.

 

Vill man köpa sig fri från klocka, OVR och speaker (300kr/match) kontaktar man någon av personerna nedan:

Klocka

Anton Dahlberg 076-106 23 64 

Anna Lindström 070-240 86 94

OVR

Anna Lindström 070-240 86 94

Speaker

Anton Dahlberg 076-106 23 64 

---------------

 

Fördelning av kioskpassen under säsongen 25/26

 

·        Alla lag bemannar kiosken på sina egna hemmamatcher.

·        A-lagsmatcherna + Entré fördelas enligt följande:

 
 
Våra sponsorer